oktatoi_tovabbkepzes_header

Oktatói továbbképzés

STEAM Interdiszciplináris gyakorlatok 

A továbbképzésen a reál tudásátadás irányába orientált STEM (Science – Technology – Engineering – Math) módszertan kiegészül a művészetek (Arts) területével. A továbbképzési program valós oktatási szituációban demonstrálja az innovatív projektalapú módszertant. Lehetővé teszi az oktatók, illetve a diákok számára az őket körülvevő, folyamatosan változó világ feltérképezését a STEAM módszertanon alapuló problémamegoldási lehetőségek alkalmazásával.

STEAM Absztrakció, asszociáció 

A továbbképzés célja a szakképzésbe is integrálható, projekt- és élményalapú oktatásmetodika fejlesztése, mely tartalmilag és esztétikailag is progresszív megoldásokat teremt a kreativitásfejlesztés terén. A STEAM módszertan a szakképző iskolák számára kifejlesztett élményalapú, játékos feladatok segítségével integrálja a kreatív alkotás és a közéleti tantárgyak tudásanyagát. A programban kiemelten fontos elem a csapatmunka, a kommunikáció, a rajz-, és egyéb manuális készségek fejlesztése, illetve a digitális tárgyalkotó technológiákhoz kapcsolódó elméleti és gyakorlati tudás átadása.

Design thinking – Tervezői gondolkodás

A designgondolkodás vagy tervezői gondolkodás olyan kreatív problémamegoldási folyamat, amelynek során megértjük a környezetünkben felmerülő jelenségeket, és új fejlesztési lehetőségeket ismerünk fel. Ezen tudásunkat felhasználva olyan újszerű megoldásokat javaslunk, amelyek adaptálhatók a szakképzésbe. A designgondolkodás módszertan a tervezői szakmákban alkalmazott lépéseket, technikákat és különböző játékos, vizuális feladatokat gyűjti össze, hogy ezeket használva bárki, bármilyen területen jobban ki tudja használni kreativitását a problémák megoldására.

Kreatív tanulás

A kreativitás mint kompetencia fejlesztésére az oktatási intézményeknek érdemes tudatosan törekedni, teret engedve a diákok alkotókészségének, és minden lehetséges módszerrel és eszközzel fejleszteni azt. A kreatív tanulás módszertanok, tanulási technikák és módszerek alkalmasak a kreatív tanulási helyzet megteremtésére, így az oktatás folyamatának során a kreativitást támogató attitűd fenntartására. A továbbképzés célja a hagyományos normákon túlmutató gondolkodás fejlesztése, képessé téve a résztvevőket a dolgok különböző nézőpontokból való szemlélésére, váratlan kapcsolatok kialakítására és összefüggések felismerésére, valamint új dolgok kigondolására, létrehozására.

Prezentációs technikák 

A program alapvető célja a szakképzésben oktatók módszertani kultúrájának fejlesztése a prezentációs technikák megismerésével és kipróbálásával. A továbbképzés segít értelmezni az innovatív, hatékony prezentáció megtervezéséhez szükséges legfontosabb döntéseket, és kialakítja a prezentáció iskolai felhasználásához szükséges pedagógiai tervezés kereteit. A képzés lényege a prezentációs ismeretek – ötletek, tervek, kreatív alkotói, tanulási folyamatok, – valamint ezek eredményeinek figyelemfelkeltő, érthető és vizuálisan is színvonalas bemutatása, a prezentálást segítő eszközök, eljárások és technikai szabályok segítségével.