Események
„Szakképző intézmények támogatása a kreativitás fejlesztésében” – szakmai kiállítás
A találkozó célja a kidolgozott továbbképzések bemutatásán túl az intézményi jó gyakorlatok bemutatása és jövőbeli lehetőségek átbeszélése a volt. Az éves munkát záró műhelytalálkozó megszervezésekor arra törekedtünk, hogy a jelenlegi projekt eredményeit összegezzük, megvitassuk, továbbá, hogy kisebb csoportokban gondolkodjunk közösen a jövőről és mindezeket az információkat feldolgozzuk egy szélesebb körű megosztás, elterjesztés érdekében.
Az éves munka nyitó műhelytalálkozóján az iskolák és a MOME projektben érdekelt képviselői, szakértők és közreműködők megbeszélték a közös projektidőszakra tervezett munka tartalmát és ütemezését is. A találkozón az iskolák bemutatták a 2022-ben – a kreativitásfejlesztési képességük javítása érdekében – megfogalmazott feladatok időarányos teljesítét a „Cselekvési tervek” szerinti struktúrában.
Fontosnak éreztük, hogy a projektet bemutató kiállítás demonstrálja az a kreatív szellemiséget, amit a MOME képvisel. A 11 Kreatív Technikum önértékelési szempontrendszerének eredményét bemutató művészeti installáció tablókon, illetve plasztikákba fogalmazva tette láthatóvá és „megfoghatóvá” az intézmények munkáját. Az 3D nyomtatóval kivitelezett adatszobrokat Minkó Mihály, a MOME kutatója, adatvizualizációs szakértője tervezte.
Intézményvezetői workshop II.
A műhelytalálkozó során a hozzászólók a saját intézményükre vonatkozóan bemutatták az önértékelés és a fejlesztési terv elkészítése során melyek voltak azok az újszerű, korábban nem gyakorolt megoldások, amelyek hatékonynak, sikeresnek bizonyultak az önértékelés és a fejlesztési terv készítése során. Sorra vették az intézmények, hogy mit emelnének ki legfőbb tanulságnak, hozadéknak, amely a projektben való részvétel során keletkezett számukra.
A találkozó célja az intézményvezetők bevonása a projektbe és felkészítése az önértékelés előkészítésére. Olyan kérdésekre kerestük a műhelymunka során a választ, hogy vezetőként hogyan látják az iskolák és a maguk szerepét a projektben? Mik az intézményi várakozásaik, erősségeik, sajátosságaik, kihívásaik? Hogyan viszik be vezetőként az iskolába az önértékelést és fejlesztési terv elkészítését? Hogyan gondolják illeszteni a szakértők által nyújtandó támogatást saját intézményükhöz, illetve mik lehetnek az intézményben tervezett lépések?
Kreatív Technikum program – szakértői workshop