Események

„Szakképző intézmények támogatása a kreativitás fejlesztésében” – szakmai kiállítás

2024.11.29-12.05
A Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen megrendezett kiállítás célja, hogy mind a szakmai közönség, mind az egyetemi közösség számára megmutassa az öt módszertani területre kidolgozott, a technikumok kreativitás-fejlesztő képességét erősítő komplex oktatói továbbképzéseket. A kiállításon a továbbképzéseket bemutató tablók mellet a résztvevők munkái lettek kiállítva. A kiállítás érdekessége volt, hogy olyan kísérleti diák stúdiumok is bemutatásra kerültek, melyek a módszertanok intézményi adaptálása során születtek.
Intézményvezetői workshop IV.
2024.11.29.

A találkozó célja a kidolgozott továbbképzések bemutatásán túl az intézményi jó gyakorlatok bemutatása és jövőbeli lehetőségek átbeszélése a volt. Az éves munkát záró műhelytalálkozó megszervezésekor arra törekedtünk, hogy a jelenlegi projekt eredményeit összegezzük, megvitassuk, továbbá, hogy kisebb csoportokban gondolkodjunk közösen a jövőről és mindezeket az információkat feldolgozzuk egy szélesebb körű megosztás, elterjesztés érdekében.

Intézményvezetői workshop III.
2024.03.22.

Az éves munka nyitó műhelytalálkozóján az iskolák és a MOME projektben érdekelt képviselői, szakértők és közreműködők megbeszélték a közös projektidőszakra tervezett munka tartalmát és ütemezését is. A találkozón az iskolák bemutatták a 2022-ben – a kreativitásfejlesztési képességük javítása érdekében – megfogalmazott feladatok időarányos teljesítét a „Cselekvési tervek” szerinti struktúrában.

Kreatív Technikumok – adatszobor kiállítás
2022.09.22-29.

Fontosnak éreztük, hogy a projektet bemutató kiállítás demonstrálja az a kreatív szellemiséget, amit a MOME képvisel. A 11 Kreatív Technikum önértékelési szempontrendszerének eredményét bemutató művészeti installáció tablókon, illetve plasztikákba fogalmazva tette láthatóvá és „megfoghatóvá” az intézmények munkáját. Az 3D nyomtatóval kivitelezett adatszobrokat Minkó Mihály, a MOME kutatója, adatvizualizációs szakértője tervezte.

Intézményvezetői workshop II.

2022.09.22.

A műhelytalálkozó során a hozzászólók a saját intézményükre vonatkozóan bemutatták az önértékelés és a fejlesztési terv elkészítése során melyek voltak azok az újszerű, korábban nem gyakorolt megoldások, amelyek hatékonynak, sikeresnek bizonyultak az önértékelés és a fejlesztési terv készítése során. Sorra vették az intézmények, hogy mit emelnének ki legfőbb tanulságnak, hozadéknak, amely a projektben való részvétel során keletkezett számukra.

Intézményvezetői workshop I.
2022.03.18.

A találkozó célja az intézményvezetők bevonása a projektbe és felkészítése az önértékelés előkészítésére. Olyan kérdésekre kerestük a műhelymunka során a választ, hogy vezetőként hogyan látják az iskolák és a maguk szerepét a projektben? Mik az intézményi várakozásaik, erősségeik, sajátosságaik, kihívásaik? Hogyan viszik be vezetőként az iskolába az önértékelést és fejlesztési terv elkészítését? Hogyan gondolják illeszteni a szakértők által nyújtandó támogatást saját intézményükhöz, illetve mik lehetnek az intézményben tervezett lépések?

Kreatív Technikum program – szakértői workshop

2022.03.04.
A műhelymunka célja a kreativitásfejlesztést támogató szakértők, a monitoringot végző munkatársak felkészítése az intézményi önértékelés és a fejlesztési terv elkészítésének támogatására. A szakmai felkészülés során ismertettük a fejlesztéstámogatói szerepkör sajátosságait. Értelmezésre került a kreativitás szerepe az oktatásban, a transzverzív kompetenciák erősítése, a kreativitás támogatásának környezetei feltételei és az önértékelés mint fejlesztő eszköz fontossága az intézmények életében.